marți, 4 august 2009

PUI CU VIN



















Ingrediente:

1 kilogram piept de pui dezosat
150 - 200 grame de unt
arpagic aproximativ 30 de bucati
faina cam 3-4 linguri
vin 750 de ml
ciuperci vreo 300 de grame
sunculita sau kaiser de preferat sa nu fie afumat
nucsoara
o foaie de dafin
sare
piper
usturoi o capatana
o legatura de patrunjel
50 ml de coniac si cimbru

Mod de preparare:
1.Se taie sunculita sau kaiserul feliute(daca este afumat se va opari 2-3 minute) si se caleste
2.Peste aceasta se adauga 25 de bucati de arpagic.
3.Acestea doua( kaiser si arpagic) se rastoarna in alta cratita peste care punem vinul si lasam sa fiarba aproximativ 5 minute.
4.In acest timp taiem puiul bucatele si il punem in tigaia in care am calit kaiserul cu arpagicul.Vom acoperi tigaia cu un capac.
5.Cand puiul este rumenit, adaugam ciupercile taiate rondele, usturoiul tocat marunt, nucsoara, cele 5 bucati de arpagic tocate marunt si cimbru
6.Calim cele de mai sus vreo 5 minute, timp in care le vom si flamba cu cele 50 ml de coniac.
7.Dupa ce le am flambat vom adauga vinul cu kaiserul si arpagicul bucati si foaia de dafin.Le lasam sa fiarba la foc potrivit acoperind tigaia cu un capac timp de 15-20 de minute.
8.Spre final adaugam untul impreuna cu cele 3-4 linguri de faina pe care le vom amesteca pentru a obtine o compozitie omogena.Mai lasam sa fiarba aproximativ 15 minute.
9.La final vom adauga patrunjelul tocat marunt.
10.Adaugam sare si piper dupa gust in timpul fierberii.
Daca nu am fost suficient de explicita voi adauga poze pentru a vedea exact etapele.Cand am servit puiul cu vin am pregatit si cartofi natur, in timpul fierberii cartofilor am adaugat sare si delicat, iar ulterior i-am ornat cu patrunjel verde.

Maestrul Tintarean Vasile va doreste pofta buna.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu